JAK VYROBIT DOMÁCÍ JOGURT BEZ JOGURTOVAČE?

Rubrika: Zdravé recepty
Autor: FaktorPlus - centrum pro výživu, zdraví a sport

JAK VYROBIT DOMÁCÍ JOGURT BEZ JOGURTOVAČE?

Nechceme vás odrazovat od nákupu jogurtovače, ale poradíme vám, jak si udělat jogurt doma bez něj.

Výroba jogurtu začíná ohřátím litru plnotučného čerstvého mléka (ze skla nebo pet láhve) na 80°C. Nejlépe vám pro odhad teploty poslouží teploměr. Následně necháme zchladit na cca 40°C. Část mléka nalijeme zpět do láhve a přidáme malý kelímek jogurtu s živou kulturou. Promícháme protřepáním. Takto naředěný jogurt opatrně promícháme se zchladlým mlékem a rozlijeme do kelímků. Ty následně vložíme např. do polystyrenové bedýnky, lavoru vystlaném dekou a přikryjeme je víčkem (ale nešroubujeme). Zakryjeme další dekou a necháme přes noc v teple „pracovat". Ráno je jogurt hotový! Čerstvý, domácí... V ledničce vydrží týden.

Rada na závěr: příliš s jogurtem netřepte! Když si ho např. vezmete ven jako svačinu pro děti a povezete ho v kočárku, tak se z něj „vytřepe" voda. Není to na závadu, dá se potom rozmíchat, jen je trošku tekutější.

DOBROU CHUŤ!


Další články z rubriky Zdravé recepty

Jarní hraní s chřestem

Ukažme svým dětem, že vaření může být zábava. Využijme toho, že je sezóna chřestu v plném proudu. Proč zařadit chřest do jídelníčku? Tato zdravá zelenina, díky svému složení, dodá našemu tělu vitalitu. Obsahuje velké množství vody, bílkovin a vlákniny. 100g chřestu má pouze 92 kJ. Do palety prospěšných látek, které obsahuje, patří zejména vitaminy skupiny B (včetně kyseliny listové - ve 100g chřestu je 37% doporučené denní dávky) a vitamin C a betakaroten. Z minerálních látek to je pak draslík, fosfor, hořčík, vápník, zinek a železo.

RECEPT: Osvěžující koktejl z chia semínek

Dnes tu pro vás máme skvělý recept na dva letní koktejly ve kterých jsou hlavní ingrediencí chia semínka. Chia semínka jsou bohatým zdrojem dobře vstřebatelných bílkovin (cca 21%) a především rozpustná formy vlákniny (37%), což je fenomenální hodnota. Díky velké míře rozpustné formy vlákniny mají chia vysokou hygroskopickou vlastnost (mají schopnost vytvářet ve vodě hustou gelovitou hmotu). Obsah tuků je (ve srovnání s jinými semínky) nižší, okolo 31%, s tím že převažují nenasycené tuky. Chia jsou jedním z nejbohatších zdrojů omega-3. Z mikroživin zmíním vysoký obsah antioxidantů (především vitamin E) a minerálů (vápník, železo, hořčík, železo). Termicky jsou osvěžující. Podle Tradiční čínské medicíny jsou potravinou s dominující energií jin. V těle působí zásadotvorně.

Vánoční cukroví ze šmakouna

Šmakoun s olejem a sirupem rozmixujeme v mixéru. K směsi přidáme rýžovou mouku a kokos. Vypracujeme těsto a na plech s pečícím papírem tvarujeme malé placičky.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: