Dieta v krabičkách pomůže zhubnout, ale neřekne, jak si kila udržet

Rubrika: Metody hubnutí

Lidé, kteří spoléhají na krabičkovou dietu, skutečně zhubnou. Se zdravou redukční výživou to však někdy nemá příliš společného.

„Víme, že v některých krabičkových dietách jsou na svačinu dodávány pudinky nebo műsli tyčinky, které obsahují příliš mnoho cukrů, ale málo prospěšných látek, které jsou pro zdravé hubnutí opravdu důležité,“ upozorňuje Kristýna Galová z brněnského Institutu kompliment, který se zaměřuje na redukci váhy pod vedením odborných poradců. Hlavní problém diet z krabiček však vidí jinde.

Krabičkové diety se staly populárními zejména díky své jednoduchosti. „Objednáte si je a nemusíte dále přemýšlet o tom, co jíst či nejíst, jaké potraviny si nakoupit, jak je upravovat. V tom je ovšem kámen úrazu,“ říká Kristýna Galová. „Krabičkovému dietáři“ chybí důležité informace o výživě a pohybu, proto je pro něj těžké si získanou hmotnost udržet. Pokud se totiž chceme vyvarovat jojo efektu, je důležité po skončení diety přejít na racionální stravování. Pravidla racionální výživy však mnoho lidí nezná, nebo o ní má mylné představy.

Riziko navrácení váhy navíc zvyšuje příliš nízká kalorická hodnota redukční stravy v krabičkách. Podle Kristýny Galové bývá u některých krabičkových diet denní příjem energie snížen až na 4 400 kJ. Při zdravé redukci hmotnosti se však obecně nedoporučuje přijímat méně než cca 5000 kJ za den u žen a 6000 kJ u mužů. Pokud není spodní doporučená hranice dodržena, dochází k podvýživě organismu. Tělo se „naprogramuje“ na nízký příjem energie a po ukončení dietního režimu se může dostavit neblahý jojo efekt.

Při hubnutí s výživovým poradcem se naopak velký důraz klade na trvalé snížení tělesné hmotnosti. Naučíte se, jaké potraviny nakupovat, jak je kombinovat a tepelně i mechanicky upravovat. Jakékoli nejasnosti můžete konzultovat s odborníkem, který vám poradí i v individuálních odlišnostech (například pomůže nahradit potravinu, která vám nechutná). Díky tomu se již během diety naučíte zásadám zdravého stravování a zjistíte, v čem děláte chyby. A tyto znalosti vám zůstanou i po ukončení redukčního režimu.

„Pravidla redukčního stravování jsou dosti podobná zásadám racionální výživy, díky nimž udržujeme váhu i po dosažení ideální hmotnosti. Ten, kdo se naučí připravovat vyvážený jídelníček již během diety, má velkou výhodu do budoucna,“ konstatuje Kristýna Galová z brněnského Institutu kompliment.

Autor: institut Kompliment


Další články z rubriky Metody hubnutí

Při hubnutí si dejte pozor na dietní potraviny

Snažíte se zhubnout, jíst zdravě a stále se vaše hmotnost nedala na zdárný ústup? Možná bude chyba v tom, že zaměňujete kvalitu za kvantitu…

Po sacharidech se tloustne?!

V posledním roce se setkávám stále častěji s rozličnými názory na sacharidy a jejich vliv na štíhlou figuru. Začaly se objevovat nejrůznější diety, které jsou založené na úplném vynechání sacharidů ze stravy. Sacharidy se tak staly pro někoho doslova strašákem. Pojďme si ale říct, jak to skutečně s nimi je a jakou roli v jídelníčku běžné populace hrají.

Jídelníček podle krevních skupin

Každému z nás byla dána do vínku jedna ze čtyř krevních skupin, ta je určena geneticky a zdědili jsme ji po rodičích. Již od pradávna je známé, že každá krevní skupina je jiná a její nositelé jsou náchylnější ke konkrétním typům nemocí a zároveň mají rozdílné dispozice k trávení konkrétních druhů potravin. Rozeznáváme krevní skupiny 0, A, B a AB.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: