Sportem jako prostředek k osobnímu rozvoji

Rubrika: Sportem ke zdraví
Autor: Rudolf Novák - úvodní konzultace ZDARMA

Sportem jako prostředek k osobnímu rozvoji
V poslední době mi v hlavě utkvělo jedno důležité téma, se kterým se chci s vámi nyní podělit. Jedná se o využití sportu při rozvoji svých psychických schopností. Sport je skvělým pomocníkem při hubnutí a prakticky nezbytný pro formování postavy, zlepšuje naše fyzické zdraví a dalších 50 důvodů proč začít cvičit najdete v mém starším článku.
Dnes chci, ale zmínit jednu trošku opomíjenou, avšak možná jednu z nejpodstatnějších výhod sportu a to je jeho fascinující vliv na náš psychický (mentální) rozvoj. Naše duševní zdraví můžeme do velké míry ovlivnit právě pohybovou aktivitou. Sport tedy přispívá nejen k rozvoji těla, ale i mysli. Sport a osobní rozvoj jdou ruku v ruce.

V čem vidím já osobně cestu, a vypozoroval jsem to i na svém životě, je v našem osobním rozvoji jít postupnými kroky a skrz to co je lidem reálné - tedy přes tělo. Rozvíjet tělo a až poté se zajímat více do hloubky věci také o náš duchovní aspekt. A jak jinak rozvíjet naše tělo než skrze sport a pohybovou aktivitu.

Cesta bez cíle a účelu nemá smysl
Nejlepší prostředek pro růst čehokoliv, je stanovování cílů. Znáte ty lidi, co si zaplatí pár vstupů do fitka, chodí od stroje ke stroji, neví jak správně cvičit, nemají v mysli nic, čeho by chtěli dosáhnout, ale prý je pro ně nejdůležitější, že je to baví? Garantuji vám, že tohle nadšení jim vydrží jen pár dní a pak skončí. Je to z toho důvodu, že neměli žádný cíl. Nevěděli čeho chtějí se svojí postavou dosáhnout a poté byli zklamaní, že se nezlepšují, protože neměli podle čeho určit jestli směřují správným směrem.
Proto je tak ohromně důležité, ještě před tím než se rozhodnete něco se svojí postavou dělat, si jasně upřesnit čeho chcete dosáhnout a jak chcete vypadat. Ať už je to zhubnout, nabrat svaly, vyrýsovat postavu. Podle toho si zvolit tréninkový plán, správný jídelníček a to nejdůležitější - neustále se posouvat vpřed a dennodenně posouvat limity svého těla! Není krásnější pocit než dosažení vytouženého cíle!

Překonej tělo, překonej mysl

V tu chvíli se totiž stane jedna geniální věc. Začnete pozorovat, že najednou máte mnohem více energie v běžném životě, jste sebevědomější, máte větší chuť do života a začnete mít tvořivé a pozitivní myšlenky. To vše proto, že se překonáváte a dosahujete svých hodnotných cílů! Navíc můžete využít jednu fantastickou věc - znáte ten pocit nezničitelnosti, když jste např. zvedli svojí maximální váhu nebo třeba překonali svůj osobní rekord v běhu? Vzpomeňte si na něj vždy, když se v životě budete cítit špatně a budete si říkat, že něco nezvládnete a garantuju vám, že vaše zdravé sebevědomí zase raketově stoupne a všechny ty pochybnosti smete na hromadu jako smetí, kam právoplatně patří!
Víte, že posunout hranice těla je stejně snadné jako posunout omezení v naší mysli. Ve fitku jsou ty překážky těžší váhy, v reálném životě nám mysl a okolí předhazuje negativní myšlenky, vymlouváme se na nedostatek peněz a nevěříme si.
Jakmile ale jednou překonáte limity těla, omezení ve vaší mysli se začnou rozplývat a vy začnete žít život podle vašich představ. A kdo by takový život nechtěl žít? :)

Další články z rubriky Sportem ke zdraví

10 tipů jak zhubnout stehna a zadek

Mnoho žen se na celém světě zajímá o dispozice svého těla. Mezi hlavními jsou to jistě velikost prsou, stehna a
zadek. Dneska se zaměříme na to, abychom se naučili jak zhubnout stehna a zadek. Připravil jsem několik rad, co si vše hlídat, aby došlo k žádanému efektu zmenšení obvodů boků, zadku a stehen a také zpevnění.

Co dělat, aby svaly rostly

Je mnoho povolaných, ale málo vyvolených!

Pravděpodobně nebude těžké najít sportovce, kteří se potýkají s problémem starým jako lidstvo samo. Je jím snaha o získání větších, silných svalů a to nejlépe s minimálním množstvím tuku. Pevné a pružné tělo s „mohutnými" svaly však již dávno není žádoucí jen u výkonnostních a vrcholových sportovců, kteří usilují o dosažení co nejlepších výsledků. Moderní trendy současnosti motivují i běžnou populaci sportující jen příležitostně nebo také pravidelně (pouze ale na rekreační úrovni) k jedinému cíli - dosáhnout určité míry kondičních schopností a mít hezkou postavu s přiměřeně rozvinutým svalstvem.

Makám na sobě, přesto nehubnu, nezpevňuji se, výsledky jsou za očekáváním, nevím proč!

Trápí Vás taky tento problém? Zřejmě děláte některou z těchto chyb:

1. Věnujete se pouze aerobním (tedy spíše vytrvalostním) činnostem a pravděpodobně v nesprávné intenzitě i délce zatížení.

Tzn. např. běh, kolo, plavání, různé formy aerobních aktivit ve fitcentrech jako aerobic, spinning, alpinning aj., jsou bezesporu žádoucí a náročné, ale pokud jsou špatně nastaveny, tak budou jen sporadicky účinné vzhledem k očekávaným cílům.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: