SMOOTHIE

Rubrika: Zdravé stravování
Autor: Švarcová Lucie

SMOOTHIE
SMOOTHIE

Smoothie je míchaný (mixovaný - stačí obyčejný stolní mixér), zpravidla chlazený, osvěžující nápoj vyrobený z čerstvého ovoce nebo zeleniny, nejlépe bez přidaného cukru či umělých sladidel a konzervantů.

Smoothie může obsahovat další přísady jako kakaové boby, mladý ječmen, semínka chia, ovesné vločky, proteinový fitness prášek apod. Jedná se tedy o nápoje typu koktejlů, při jejichž přípravě lze přidat led, mražené ovoce, med, nektar z agáve, přírodní ovocný prášek lucuma, bílý jogurt, mléko (nejlépe domácí ořechové, případně rýžové, sójové nebo kravské) nebo šťávy z čerstvého ovoce. Výhodou je i rychlá a velmi snadná domácí příprava.

Smoothies tvoří ideální součást zdravého životního stylu. Konzumují se jako zdravá součást snídaně, je možné jimi nahradit svačiny (doplníme-li do nich ovesné vločky) a také jsou ideálním nápojem po cvičebním tréninku, kdy rychlé sacharidy z ovoce doplní glykogenové zásoby a je-li přidán do nápoje proteinový prášek, nápoj se stává i výborným zdrojem kvalitních bílkovin potřebných k obnově svalových buněk.
Ráno si to namícháte do šikovné lahve a během dne ,když máte málo času na jídlo,tak můžete popíjet.

Více zde: http://www.poradna-prozdravi.cz/casopis-zdravicko/recepty/smoothie/


Další články z rubriky Zdravé stravování

Proč a jak jíst, pít a cvičit? 28.3.2013

...Neméně podstatným tématem, jako je množství tekutin, je i jejich rozložení v průběhu dne. Vyvarujte se nárazovému vypití půl litru tekutin a více. Popíjejte v průběhu celého dne po malých doušcích. Mějte nápoj stále na očích/po ruce, abyste se kdykoliv mohly svlažit a osvěžit.
A jaké tekutiny jsou pro nás nejlepší? Jistě se shodneme, že by bylo dobré vyvarovat se sycených- tedy perlivých nápojů, stejně jako těch slazených. A to ať již cukrem či umělými sladidly. V zimních měsících bychom se měly soustředit na popíjení teplých čajů, v teplejších částech roku...

Rýžová strava

POZOR NA NĚKTERÁ DOPORUČENÍ TRENÉRU VE FIT CENTRECH - RÝŽOVÁ STRAVA

Dobrý den,
myslím, že Vás bude zajímat doporučení jednoho trenéra, že máme jíst celý měsíc jen rýži A RÁNO CELASKON.

Rozdíly v pečivu - celozrnné, vícezrnné, bílé, grahamové

Jako první věc je potřeba si uvědomit co získáme konzumací bílého pečiva. Víceméně nic - konzumací bílého pečiva dodáváme tělu pouze prázdné kalorie a minimum vlákniny, přibližně 3g ve 100g. Kdežto celozrnné pečivo je pro nás zdrojem tolik potřebné vlákniny, přibližně 8,5g ve 100g (doporučená denní dávka vlákniny je přibližně 35 g). Vláknina napomáhá peristaltice střev, správnému trávení, dodává tělu vitamíny B6 a E, kyselinu listovou, měď, hořčík, mangan a zinek.

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: