Polévka z pečených paprik

Rubrika: Zdravé recepty
Autor:

Polévka z pečených paprik
ingredience pro 4 porce :

1 kg nejlépe červených paprikových lusků ( po odstranění jadérek a očištění )
30 ml oleje ( olivový, avokádový ...) já jsem použila avokádový
100 g cibule ( asi 2 středně velké)
15 g česneku (3-4 stroužky) vcelku
750 ml vody
100 g kozího sýra, nebo mozarella, může být i zakysaná smetana nebo Řecký jogurt
2 lžičky soli +/-
malý kousek chilli papřičky +/-
koření: oregano, může být i bazalka, dle chuti zelený pepř čerstvě drcený,
zeleninový vývar (nebo koření Gemüsebrühe 1-2 lžičky), použila jsem vlastní domácí
nebo pro dochucení zdravější varianta : lahůdkové droždí cca 1 lžíce
čerstvá petrželka (pokud máme)


postup:

Papriky očistíme a nakrájíme na libovolné kousky, můžeme použít i papriku jiné barvy a i přidat kozí roh, nebo kousek (opatrně - pokud víme co sneseme) kousek chilli papričky.
K tomu nakrájenou cibuli a česnek vcelku
Vše narovnáme do remosky (remoska je téměř plná), přidáme olej -20ml, oregano, posolíme,
a pečeme až téměř 1 hodinu, občas promícháme, nepodléváme.
Po upečení nám v remosce zbude cca 500 ml rozpečených a rozměklých paprik i se šťávou. Toto postupně
s přidanou vodou rozmixujeme do hladka a následně ještě vše přepasírujeme.
Přidáme celkově cca 750 ml vody.

Polévku promícháme, případě dochutíme (Gemüsebrühe), ev lahůdkové droždí až na konec.
íPolévka je poměrně hustá a krémová, jemně pikantní se zářivě oranžovovou barvou :
hotový koncentrát betakarotenu (provitaminu A).

Na talíř přidáme 25 g nakrájeného, nebo postrouhaného kozího sýra, ev lžíci zakysané smetany, nebo se hodí Řecký jogurt, mozarella.

Polévku můžeme jíst teplou, ale vynikající je i studená .

Zbytek polévky necháme po vychladnutí v lednici na další den. Spotřebujeme do 3 dnů.

1 porce : ¼ množství 250 ml
Energie 724 kJ
Bílkoviny 5g
Sacharidy 17g
Tuky 10g
Vláknina 6g


Další články z rubriky Zdravé recepty

JAK VYROBIT DOMÁCÍ JOGURT BEZ JOGURTOVAČE?

Nechceme vás odrazovat od nákupu jogurtovače, ale poradíme vám, jak si udělat jogurt doma bez něj...

Mandlová koprovka

Je období mladého kopru a tady je recept na super zdravou koprovku bez klasického použití mouky na zahuštění a bez kravského mléka. Výsledek je k nerozeznání od klasického způsobu přípravy a to jak vzhledově, tak i chuťově. Liší se jen tím, že "Mandlová koprovka" je zdravější, téměř o polovinu méně kalorická a bezlepková. Její příprava je také rychlejší.

Bezlepkový chléb s cuketou v provensálském stylu

Díky cuketě není tento bezlepkový chlebík vůbec suchý a každému celiakovi, ale i tomu, kdo to nechce přehánět s pšenicí, udělá určitě radost.

Co potřebujete?

Newsletter





Přihlášení

Facebook
Sponzorovaný odkaz: